اخبار

خبر

طرح توسعه دو میدان مشترک نفتی در شورای اقتصاد بررسی شد

به گزارش اويل نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه شورای اقتصاد، عصر روز گذشته (سه‌شنبه، ١٨ خردادماه) به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

وی در این جلسه با اشاره به وجود بیش از ٥٠٠ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه راکد و نیمه تمام عمرانی در کشور گفت: امکان اجرا و تکمیل این طرح ها با بودجه دولت وجود ندارد و نیازمند آن هستیم که راهکاری برای حل این مشکل پیدا کنیم.

جهانگیری با اشاره به اصلاح مصوبه شورا در خصوص دستورالعمل شرایط واگذاری طرح های نیمه تمام، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، استانداری ها، دستگاه های مرتبط و بخش خصوصی خواست با تلاش جدی به دنبال اجرای این دستورالعمل باشند تا شاهد واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش غیردولتی و تکمیل این پروژه ها باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی به معنای فروش این طرح ها نیست، بلکه دولت می‌خواهد با بخش خصوصی در تکمیل این طرح ها مشارکت کند و این بخش پس از چند سال بهره‌برداری می‌تواند این طرح ها را به دولت بازگرداند.

در این جلسه که وزیران نفت، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند، مصوبه شورای اقتصاد موضوع دستورالعمل شرایط واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه‌ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعمال برخی اصلاحات، این دستورعمل تصویب شد.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر