اخبار

خبر

ایران در برداشت گاز از میدان پارس جنوبی از قطر پیشی می گیرد

به گزارش شانا به نقل از منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار کرد: طی چهار ماه امسال ٦,٥ میلیون تن میعانات گازی به ارزش ٢.٥ میلیارد دلار از پارس جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ٥٤ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به رشد ٣٧ درصدی صادرات غیرنفتی ارزش آن را از ابتدای امسال تا تیرماه چهار میلیارد دلار اعلام کرد و با اشاره به اجرای پروژه ها در پارس جنوبی، گفت:  در دولت یازدهم شاهد افتتاح فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶ طی سه سال اخیر بودیم و امسال فازهای ١٩، ٢٠، ٢١ و بخش باقیمانده فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی وارد مدار می شوند که انتظار داریم با وارد مدار شدن این فازها، تا پایان امسال ایران در برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطری ها پیشی گیرد و به ٢ دهه فاصله خود با آنها خاتمه دهد. 

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به مصوبه اشتغال ٥٠ درصد نیروهای بومی در پارس جنوبی، افزود: تلاش کرده ایم در فرآیندهای اشتغال نظارت کافی وجود داشته و طی ٢ سال گذشته در برخی آزمونها بالای ٦٠ درصد بومی هم جذب شده است، همچینن در تعدیل نیروها که با توجه به پایان روند ساخت فازها پیش می آید، تلاش کرده ایم تا حد امکان اشتغال جایگزین برای نیروهای بومی پیگیری شود.

وی با بیان این که آنچه در حوزه اشتغال پارس جنوبی رخ داده مربوط به چندین سال است، گفت: از ٦٠ هزار نیروی شاغل در پارس جنوبی ٣٠ درصد آن نیروهای بومی استان بوشهر هستند که تلاش کرده ایم در جذبهای ٢ سال گذشته سهم بالاتر از ٥٠ درصد برای بومیها لحاظ شود.

یوسفی یادآورشد: در برخی فازهای پارس جنوبی میزان اشتغال نیروهای بومی از غیربومی فزونی یافته تا جایی که در فاز ١٢ از یکهزار و ٦٠٠ نیروی شاغل آن هزار نفر بومی استان بوشهر هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به آمادگی بوجود آمده در منطقه ویژه پارس برای مقابله با بحرانهای احتمالی، تصرح کرد:‌ در مناطق صنعتی با توجه به حجم فعالیتها امکان بروز حوادث همواره وجود دارد که در این راستا با توجه به ماموریت محول شده از سوی غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به بنده، تیمهای عملیاتی هم اکنون تحت فرماندهی واحد و پرهیز از موازی کاریهای پیشین در پایتخت انرژی کشور آماده مقابله با حوادث هستند. 

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر