اخبار

خبر

پیشرفت طرح مطالعاتی صادرات گاز ایران به عمان

به گزارش شانا، محمد اکبرزاده با اشاره به بررسی چهار مسیر مختلف خط لوله دریایی از سوی شرکت تاسیسات دریایی برای صادرات گاز ایران به عمان اظهار کرد: با بررسیهای انجام شده، گزینه شماره ٢ به توافق طرفها رسید.

وی مسیر دوم توافق شده را دارای ویژگیهای طول تخمینی ١٧٦ کیلومتر و حداکثر عمق پیش بینی شده ٢٩٠ متر اعلام کرد و افزود: با انتخاب این مسیر از سوی کارفرما، شرکت تاسیسات دریایی مساحی پروژه را با در نظر گرفتن این گزینه انجام می دهد.

اکبرزاده با بیان این که شرکت بین المللی هورایزن به عنوان پیمانکار اجرای عملیات مساحی این پروژه انتخاب شده است، گفت: اجرای عملیات مساحی هم اکنون آغاز شده است.

مدیر پروژه مطالعات مهندسی خط لوله صادرات گاز ایران به عمان شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به پیشرفت ٢٢ درصدی این پروژه، اظهارکرد: تامین گاز صادراتی به عمان از طریق انشعابی از خط لوله انتقال گاز سراسری ٧ است که از عسلویه به سمت بندرعباس امتداد خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این خط لوله در نزدیکی بندرعباس‌ ( شهر رودان) با یک انشعاب به طول ٢٠٠ کیلومتر به منطقه کوه مبارک می رسد که شرح کار شرکت تاسیسات دریایی از این نقطه آغاز می شود.

به گزارش تاسیاست دریایی اکبرزاده ادامه داد: به منظور تامین فشار لازم برای صادرات گاز به عمان، ایستگاه تقویت فشار و تجهیزات اندازه گیری در منطقه کوه مبارک در نظر گرفته شده است و گاز صادراتی از طریق خط لوله زیردریایی به طول تقریبی ٢٠٠ کیلومتر به بندر صحار در عمان ارسال می شود.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر