اخبار

خبر

پتروپارس، منطقه ویژه و اینتراویل ایتالیا تفاهمنامه همکاری امضا کردند

محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره امضای MOU میان شرکت پتروپارس، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و اینتراویل ایتالیا به عنوان سرمایه گذار، تصریح کرد: تفاهمنامه امضا شده نخستین سند برای توسعه یک مرکز تمام نفتی شامل پشتیبانی فعالیتهای اکتشافی، تولید در دریا و خشکی و پس از آن مرحله تولید، صادرات و محصولات در منطقه پارس ٣ است.

به گفته وی، در مرحله نخست این MOU امکان سنجی توسعه پارس ٣ از سوی شرکتهای اینتراویل ایتالیا، شرکت پتروپارس و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انجام خواهد شد که مدت زمان این مطالعات هشت ماه است. 

شمس تصریح کرد: گام نخست این تفاهمنامه که میان سازمان منطقه ویژه، پتروپارس و اینتراویل ایتالیا امضا شده است شامل مطالعات امکان سنجی برای توسعه منطقه پارس ٣ با سرمایه گذاری اینتراویل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس با اشاره تجربه شرکت اینتراویل در سرمایه گذاری ساخت بنادر بزرگ در آفریقا، گفت: شرکت اینتراویل برای حضور در ایران از شرکت پتروپارس درخواست همکاری کرد که طی چند جلسه مذاکره و بررسی مناطق آزاد و ویژه، این تفاهمنامه اکنون امضا شده است.

شمس ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه وارد مرحله امکان سنجی کامل پروژه به منظور توسعه منطقه پارس ٣ شده ایم که در صورت مثبت بودن نتایج مطالعات، وارد مرحله سرمایه گذاری اصلی با حضور شرکت اینتراویل ایتالیا خواهیم شد.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر