اخبار

خبر

راه‌اندازی سیستم آنلاین پایش تصفیه پسآب صنعتی پالایشگاه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شانا، صید محمد جمشیدی با اعلام این خبر گفت: آبهای آلوده در پالایشگاه کرمانشاه به صورت کامل تصفیه می‌شود و آنالایزر دستگاه اندازه‌گیری به صورت آنلاین اطلاعات را برای رصد لحظه‌ای به سازمان محیط زیست ارسال می‌کند.

وی، با بیان این که چند سال است یک قطره آب خروجی به رودخانه قره‌سو ریخته نشده است، تاکید کرد: آب خروجی تصفیه‌خانه برای مصارف آبیاری فضای سبز و آتش‌نشانی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه، با بیان این که دودکشها و کوره‌ها از مواردی است که مورد توجه محیط‌ زیست است و حساسیت خاصی بر روی آن وجود دارد، افزود: در همین راستا سیستم پایش آنلاین آلاینده‌های زیست‌محیطی بر روی کوره ١١٠ نصب و راه اندازی شد تا اطلاعات به صورت آنلاین ارسال شود.

وی ادامه داد: این کوره، کوره مادر است که بیشترین مصرف سوخت و بیشترین خروجی را نسبت به دیگر کوره ها دارد.

جمشیدی، دیگر اقدامهای زیست‌محیطی پالایش نفت کرمانشاه را نصب آنالایزر اکسیژن روی همه دودکشها، نصب و راه‌اندازی آبگرمکنهای خورشیدی در ساختمانهای اداری و ورزشی، تعمیرات اساسی مخازن ، نصب فتوسل برای صرفه جویی در مصرف برق پالایشگاه، نصب بانکهای خازن و کاهش بار ژنراتورهای گاز سوز توسعه حفظ و نگهداری ٢١ هکتار فضای سبز و مدیریت بخار و اصلاح سیستم جمع آوری آبهای مقطر برگشتی به سیستم عنوان کرد.  

وی، به پروژه‌های زیست‌محیطی در دست اقدام پالایشگاه کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پروژه پژوهشی پایش آبهای سطحی و زیر زمین و پایش خاک، لایروبی و تعویض سیل مخازن نفت، بهبود سیستم کنترل دیگهای بخار در زمینه احتراق اجرای آبیاری تحت فشار و بهبود پسآب به عنوان آب صنعتی در دست اجراست.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه، این اقدامات نشاندهنده توجه ویژه ما به مسائل زیست‌محیطی است که با انعقاد تفاهمنامه‌ها با محیط‌ زیست خودمان را ملزم به اجرای همه جنبه‌های زیست‌محیطی کرده‌ایم تا این امانت را به نسلهای آینده منتقل کنیم.

وی، با بیان اینکه دو پالایشگاه آبادان و کرمانشاه در شهر استقرار دارند، گفت : این واحدها بنا به موقعیتی که برایشان ایجاد شده دقت مضاعفی در حفظ محیط و آلوده نکردن، هوا ، آب و خاک دارند.

جمشیدی، اقدامات زیست محیطی سالهای گذشته در این پالایشگاه را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: دریافت گواهینامه ISO١٤٠٠١ در سال ٧٩ که هنوز هم تداوم دارد ، احراز دولوح صنعت سبز ٨٠ و ٨٥ ، برگزیده شدن به عنوان صنعت سبز در سال ٨٧ و اخذ گواهینامه عدم آلایندگی از سازمان محیط زیست بخشی از افتخارهای زیست‌محیطی پالایشگاه طی سالهای اخیر است.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر