اخبار

خبر

سکوی فاز ٢١ از اوایل تیرماه بارگیری می شود

معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و تاسیسات دریایی ایران با اشاره به بارگیری سکوی فاز ٢١ در اوایل تیرماه گفت: این سکو آبانماه به بهره برداری می رسد.

رحیم تبریزی، معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که سکوی فاز ٢١ اوایل تیرماه همزمان با سکوی ١٩C بارگیری می‌شود، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اواخر آبانماه سکوی فاز ٢١ به بهره‌‌برداری خواهد رسید و امیدواریم بتوانیم تولید یک میلیارد فوت مکعبی از این سکو را محقق کنیم. 

وی تصریح کرد: هم اکنون لوله گذاری فاز ٢١ به پایان رسیده است و در مرحله تست خطوط لوله هستیم که تا شهریورماه آزمایشها به پایان خواهد رسید. 

معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ادامه داد: عملیات نصب سکوی فاز ٢٠ هم مهرماه آغاز شده است و بهمن ماه نیز این سکو راه اندازی خواهد شد.  

به گفته وی، اجرای فازهای ٢٠ و ٢١ دومین پروژه از مجموعه پروژه های موسوم به ٣٥ ماهه است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته یک فاز از آن زمستان امسال وارد مدار می شود.

تبریزی با بیان این که با تحویل پروژه های فازهای ١٩، ٢٠ و ٢١ عملا اجرای پروژه در میدان گازی پارس جنوبی از سوی شرکت تاسیاست به پایان می رسد، افزود: با این حال به تازگی قرارگاه خاتم اجرای خطوط لوله فازهای ١٣، و خط دوم فازهای ٢٢ تا ٢٤ را به شرکت تاسیسات دریایی واگذار کرده است.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر