اخبار

خبر

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس به بهره برداری می‌رسد

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از راه‌اندازی مجموعه واحد بنزین‌سازی و واحدهای جانبی (CCR) پالایشگاه نفت بندرعباس تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

شاهرخ خسروانی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام این خبر گفت: راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی مهمترین اولویت طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس بوده و همه تلاش مجموعه و ارکان اجرایی طرح برای بهره‌برداری از این واحد در مهلت مقرر برنامه‌ریزی شده است.

وی، با اشاره به پیشرفت بیش از ٩٦,٧ درصدی طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس تاکید کرد: تقریبا همه تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط با طرح، تامین و به سایت منتقل شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، حمایت کامل و استفاده حداکثری از توان ملی را سرلوحه عملکرد مسئولان طرح عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ٥٦ درصد از منابع مالی طرح از سوی پیمانکاران و سازندگان داخلی تامین شده است.

وی، ارتقای کیفیت فرآورده‌ها و نیز افزایش بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی کامل طرح، با افزایش کمیت و کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس، بنزین یورو ٤ به بازار عرضه خواهد شد.

خسروانی اعلام کرد: تولید حدود ٣,٥ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ کاهش واردات بنزین را به کشور همراه خواهد داشت.

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای ٩ واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت ٢٥ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت ٢١ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت ٢٥ هزار بشکه در روز واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت ٥٠ هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ١٢٠ تن در روز از واحد های مهم این طرح است.

طبق برنامه زمانبندی و پس از راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی، واحد تصفیه گازوئیل نیز که در مراحل پایانی تکمیل مکانیکی قرار دارد، در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد. تکمیل و راه‌اندازی نهایی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس به ٢٠٠ میلیارد تومان منابع ریالی و ٣٠ میلیون یورو منابع ارزی نیاز دارد.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر