اخبار

خبر

نماینده شرکت فرانسوی: تحریم ایران اشتباه و غیرمنصفانه بود

نماینده یک شرکت فرانسوی فعال در حوزه فناوریهای پیشرفته گفت: تحریم ایران اشتباه و غیرمنصفانه بود و اگر تحریم کنندگان واقعیتهای ایران را می دانستند این کار را نمی کردند.

هوگو چسلین (Hugues Chasselin)، معاون شرکت فرانسوی صنایع مانور (Manoir Industries) به خبرنگار شانا گفت: تجهیزاتی که مانور تولید می کند به این دلیل  که از تجهیزاتی هستند که استفاده دوگانه دارند در دوران تحریمها ورودشان به ایران ممنوع بود.

وی ادامه داد: ما پیش از تحریمها در ایران حضور داشتیم اما بعد از تحریمها مجبور به ترک ایران شدیم و مشتریانمان را از دست دادیم و اکنون آمده ایم که جایگاه گذشته خودمان را پیدا کنیم.

چسلین افزود: اگر صادقانه بخواهم صحبت کنم به واقع تحریم اشتباه و غیرمنصفانه بود زیرا تجهیزات ما استفاده دوگانه ندارند.

وی، ذکاوت مهندسان ایرانی را برای فعال نگه داشتن صنایع در دوران تحریمها را قابل تحسین دانست و گفت: برای من جالب است که چطور صنایع ایران در طول سالهای تحریم توانستند نیازهای خود را با وجود ممنوعیتها برآورده کنند.

این فعال اقتصادی فرانسوی گفت: رقابت شدیدی میان شرکتهای اروپایی برای امضای قرارداد با طرفهای ایرانی وجود دارد و این رقابت شبیه سوار شدن به قطار است. هر شرکتی که تعلل به خرج دهد فرصت را از دست خواهد داد.

چسلین از مذاکره با شرکتهای ایرانی برای نهایی کردن قراردادها خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم بخشی از تجهیزات مورد نیاز صنایع ایران را وارد کنیم.

وی درباره محافظه کاری برخی سیاستمداران دنیا برای پیوستن به دیگران برای همکاری با ایران هم گفت: آنها از واقعیتهای ایران بی اطلاع هستند و دلیل این که هنوز خواهان تحریم و انزوای ایرانیها هستند این است که تحت تاثیر مسائل غیرواقعی قراردارند.

این فعال اقتصادی گفت: اگر آنها به ایران بیایند، مردم ایران و صنایع این کشور را که مشتاق فناوری و پیشرفت هستند ببینند نگاه خود را تغییر خواهند داد و به تحریم و انزوای ایران «نه» خواهند گفت.

وی درباره آینده همکاری صنایع فرانسوی با ایران هم گفت: هوای آینده همکاریها با ایران را می توان به یک روز آفتابی و بسیار مطلوب تشبیه کرد.

همایش «فناوریهای پیشرفته اروپایی در کوره های فرآیندی» با هدف بحث پیرامون طراحی، ساخت، بهره برداری و تعمیرات کوره های فرآیندی، صبح دیروز (سه شنبه، چهارم خردادماه) در محل باشگاه فرمانیه تهران آغاز به کار کرد.

برترین صاحبنظران در سطح بین المللی درباره طراحی، ساخت و بهره برداری و تعمیرات کوره های فرآیندی در این همایش سخنرانی کردند و مباحث مربوط به فاینانس پروژه ها و دانش فنی طرحها نیز در این همایش بررسی شد.

شرکت هالدورتاپسو (Haldor Topsoe) از دانمارک با تخصص پروژه‌های متانول آمونیاک، شرکت پتروشیمی هورتی (Heurtey Petrochem)، شرکت فرانسوی صنایع مانوار (Manoir Industries) سازنده بزرگترین کوره‌های پتروشیمی و پالایشگاهی و ساخت لوله‌های داخل کوره‌ها، شرکت ایتالیایی ایچه (I.C.E ) سازنده مشعلهای داخل کوره و شرکت فرواشتال-تاپسئو (Ferrostaal Topsoe) آلمان و شرکت پتروگاز پرشیا(Persia Petro Gas) از جمله شرکتهای حاضر در همایش بودند.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر