اخبار

خبر

جزئیات امضای تفاهمنامه IMPI با JS‌ کره جنوبی کره‌ایها درحوزه مدیریتی و راه‌اندازی فاز ١٤ پارس جنوبی مشارکت می‌کنند

مدیرتوسعه بازار شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران، حوزه مدیریتی و راه اندازی و همچنین تامین منابع مالی را ٢ حوزه یادداشت تفاهم همکاری میان IPMI و JS‌ کره جنوبی در پارس جنوبی اعلام کرد.

حمیدرضا جلال جلالی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به امضای ٢ یادداشت تفاهم میان شرکت مدیریت طرحهای صنعتی (IPMI) و JS کره جنوبی گفت: این تفاهمنامه‌ها در حوزه مدیریتی، راه‌اندازی و همچنین تضمینهای لازم منابع مالی اجرای فاز ١٤ پارس جنوبی امضا شده است. 

مدیر توسعه بازار شرکت مدیریت صنعتی ایران، پیشرفت فاز ١٤ پارس جنوبی را از نظر اجرایی ٤٠ درصد و به صورت کلی ٦٥ درصد در بخش IPMI‌ اعلام کرد و افزود: چنانچه منابع مالی اجرای این فاز تامین شود می توانیم با اجرای دو شیفته کار، تا پایان سال ٩٦ یک ردیف از این فاز را وارد مدار کنیم. 

وی همچنین از بررسی و انتخاب شریک خارجی از سوی IPMI برای اجرای فاز ١١ پارس جنوبی خبر داد و گفت: چنانچه مناقصه فاز ١١ پارس جنوبی اجرا شود این شرکت نیز بنا دارد با مشارکت یک شرکت خارجی در این مناقصه حضور یابد. 

به گزارش شانا، فاز ١٤ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٦ میلیون و ٥٠٠ هزار مترمکعب گاز ترش و ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست، همچنین تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ٤٠٠ تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.

کنسرسیوم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیریت طرحهای صنعتی ایران (IPMI)، مپنا، ماشین سازی اراک، پایندان، شرکت ملی حفاری ایران، مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و کشتی سازی ایزوایکو به رهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، فاز ١٤ پارس جنوبی را اجرا می کنند. 

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر