اخبار

خبر

شاخصهای ایمنی در نصب و راه اندازی سکوهای پارس جنوبی افزایش یافت

به گزارش شانا، مظاهر انصاری، با بیان این که تا پایان امسال ٦ سکوی پارس جنوبی به مجموعه سکوهای تولیدی این میدان اضافه می شود، اظهارکرد: تمرکز تیمهای اچ اس ای در بخش کارفرما و پیمانکاران بر اجرای اصولی و صحیح عملیات نصب و راه اندازی این سکوها قرار دارد. 

‎وی با تاکید بر رعایت استانداردها و الزامات ایمنی در اجرای این برنامه ها، گفت: با وجود حساسیت بالای کار در بخش فراساحل، همه مراحل بارگیری، حمل و نصب سکوهای دریایی  ١٩A، ٢١ و ١٨B با رعایت این ضوابط بدون هیچ حادثه ای انجام شده است. 

انصاری با تاکید بر این که توسعه پایدار در پارس جنوبی با اجرای استانداردهای زیست محیطی تحقق می یابد، گفت: راه اندازی سکوهای دریایی و بخشهای پالایشگاهی فازهای درحال توسعه با اولویت گذاری رعایت موارد ایمنی به عنوان اصل مورد نظر کارفرمای طرح، مجریان و پیمانکاران، به صورت مستمر در حال پیگیری است. 

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس، اجرا و تکمیل واحدهای زیست محیطی پالایشگاههای طرحهای در حال توسعه را اولویت نخست و از الزامات این شرکت، همزمان با راه اندازی سایر واحدهای پالایشی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اهمیت این موضوع و الزامات آن به پیمانکاران ابلاغ شده و بصورت هفتگی در جلسات پیشرفت پروژه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

انصاری یادآور شد: با توجه به پیگیری این مدیریت و تاکید مدیرعامل شرکت تکمیل واحدهای زیست محیطی از جمله واحد بازیافت گوگرد سرعت بیشتری گرفته است، تا جایی که هم اکنون در فازهای درحال توسعه کار تکمیل این واحدها با جدیت در حال انجام است. ضمن آنکه اخیرا بخشهای نهایی واحد بازیافت گوگرد فازهای ١٥و ١٦ نیز با ظرفیت کامل به بهره برداری رسید تا گام مهم دیگری در جهت بهبود وضعیت شاخصهای محیط زیست در پارس جنوبی برداشته شود.

براساس گزارش شرکت نفت وگاز پارس، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت اجرای دستور عملهای ایمنی پیش راه اندازی (PSSR) را از برنامه های درحال اجرا از سوی این شرکت اعلام کرد و افزود: این دستور عملها با تمرکز بر راه اندازی بخشهای باقیمانده فازهای اولویت دار ١٧ و ١٨ ، ١٩ و ٢١،٢٠ به واحدهای اجرایی ابلاغ شده و در جلسات تخصصی، از سوی تیمهای ویژه اچ اس ای کارفرما و پیمانکار در حال اجراست.

وی افزود: به منظور بهره برداری ایمن از تاسیسات و با توجه به دستور عملهای ابلاغی به پیمانکاران، ورود گاز به پالایشگاهها منوط به آماده بودن سیستمهای ایمنی و آتس نشانی بوده که این موضوع از سوی بخشهای کارفرمایی و پیمانکاران با جدیت درحال پیگیری است.

انصاری با اشاره به این که کوچکترین سهل انگاری در مسائل ایمنی به ویژه در مرحله راه اندازی پروژه های صنعت نفت، جبران ناپذیر و خسارات زیادی را در پی خواهد داشت، ادامه داد: در همین راستا همه کارکنان اچ اس ای در همه جلسات راه اندازی حضور فعال داشته و با لحاظ کردن نقطه نظرات ایمنی موارد مطروحه پیگیری می شود.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر