اخبار

خبر

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اعلام کرد: پرورش مدیران توانمند برای تصدی حرفه های مدیریتی صنعت نفت

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت از برنامه ریزی این مرکز برای پرورش مدیران توانمند با هدف تصدی حرفه های مختلف مدیریتی این صنعت براساس اولویتهای تعیین شده در آینده خبر داد و گفت: این مرکز در تلاش است سه برابر تعداد افراد فعلی شاغل در هر سمت مدیریتی، مدیر توانمند برای صنعت نفت پرورش دهد.

محمد دیانت در گفتگو با خبرنگار شانا، در تشریح روند فعالیت مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت اظهار کرد: برای هر یک از حرفه های مدیریتی، فراخوان مجزایی اعلام می شود و افراد علاقه مند می توانند در این فراخوان شرکت کرده و فرآیندهای مختلف آن را طی کنند.

وی با بیان این که افراد از نظر مهارتهای رفتاری، سلامت روان، مهارتهای رایانه و زبان، دانش تخصص و حرفه مربوطه و... سنجش می شوند و طی آزمون علمی و مصاحبه تخصصی ارزیابی خواهند شد، ادامه داد: مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت در دو فاز سنجش و ارزیابی، آموزش و توسعه به شناسایی و پرورش مدیران صنعت نفت می پردازد.

دیانت با اشاره به پایان یافتن فاز نخست یعنی فاز سنجش و ارزیابی برای حرفه های مدیریت پروژه و دستیاران دفاتر وزارت نفت، عنوان کرد: فرایند پرورش مدیران پروژه صنعت نفت وارد فاز آموزش و توسعه نیز شده است که به این منظور نخستین دوره های آموزشی این مرکز از هفته گذشته برای ٤٨ نفر از منتخبان در محل مرکز برگزار می شود.

وی با بیان این که مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، طرح توسعه فردی (IDP) را برای مدیران آتی این صنعت طراحی کرده است، گفت: ما معتقدیم اگر کسی توان مدیریتی دارد، نباید ١٠ سال دیگر شناسایی شود بلکه باید با استفاده بهینه از فرصتها و تکنیکهای مختلف، هم اکنون ظرفیتهای مدیریتی موجود شناسایی شوند.

دیانت این پروسه را در سطح کشور، بی نظیر توصیف کرد و افزود: درعین حال باید توجه داشت که فرد تنها به واسطه آموزشهای رسمی نمی تواند مدیر خوبی از آب درآید و از این رو پیاده سازی برنامه های توسعه فردی به منظور کسب تجارب و مهارتهای مدیریتی ضرورت دارد. 

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر