اخبار

خبر

٢ بانک بزرگ ابوظبی ادغام می شوند

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، هیات مدیره های بانک ملی ابوظبی (ان بی ای دی) و بانک اول خلیج فارس (اف جی بی) روز یکشنبه (١٣ تیرماه) با ادغام این دو بانک و ایجاد یک بانک با سرمایه ١٧٥ میلیارد دلار موافقت کردند.

 این تصمیم بخشی از طرح های امیرنشین ابوظبی در امارات متحده عربی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای نوسازی اقتصادی خود است که به شدت از قیمت های پایین نفت زیان دیده است.

بانک ملی ابوظبی پس از تکمیل این ادغام در سه ماهه نخست سال ٢٠١٧، یکی از بزرگ ترین بانکهای خاورمیانه و آفریقا خواهد بود و می تواند با بانک ملی قطر رقابت کند که به تازگی فیناسبانک ترکیه را خریداری کرده است.

این ادغام در حالی صورت می گیرد که کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس با گذشت دو سال از سقوط قیمتهای نفت و فشار شدید بر درآمدهای دولت هایشان، به اقدامات تازه ای برای متنوع سازی اقتصادهای خود دست می زنند.

دولت ابوظبی هفته گذشته نیز دستور داد که صندوق سرمایه گذاری مبادله و شرکت سرمایه گذاری بین المللی نفت (آی پی آی سی) ادغام شوند.

صندوق های دولتی سرمایه گذاری شورای سرمایه گذاری ابوظبی و مبادله به ترتیب ٣٣,٢ درصد و ٣.٧ درصد سهام این بانک جدید را در اختیار خواهند داشت که میزان دارایی آن بالغ بر ٦٤٢ میلیارد درهم خواهد بود.

بانک ملی ابوظبی با ارزش کل بالغ بر ٢٩ میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار تا ٣٠ ژوئن (١٠ تیر) در جایگاهی بالاتر از استاندارد چارترد انگلیس، رویال بانک اسکاتلند و کردیت اگریکول فرانسه، قرار خواهد گرفت.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر