اخبار

خبر

نفت ایران دوباره در پالایشگاه ایساب سیسیل پالایش می شود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وحید علی اکبروف گفت:  لوک اویل برنامه ریزی کرده است تا پالایش نفت خام ایران را در پالایشگاه آی اس ای بی (ISAB) در جزیره سیسیل ایتالیا از سر گیرد و نفت ایران را جایگزین نفت اورال روسیه کند. 

وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نظر داریم نفت خام ایران را دوباره به این پالایشگاه بازگردانیم زیرا هم اکنون نفت اورال گران تر از نفت خام ایران تمام می شود؛ همچنین ما قصد داریم در پالایشگاههای دیگر نیز از نفت خام ایران استفاده کنیم.

مدیرعامل لوک اویل افزود: نفت خام ایران بهترین گزينه برای پالایش در پالایشگاه آی اس ای بی است زیرا این پالایشگاه ۷۰ درصد برای پالایش نفت خام سنگین از ایران طراحی شده و ۳۰ درصد بقیه ظرفیت آن برای پالایش نفت سبک از لیبی تعبیه شده است.

ایران پس از توافق تاریخی خود با قدر های بزرگ جهان بر سر مسئله هسته ای خود معاملات و همکاریهای بین المللی خود را افزایش داده است تا به جهانیان نشان دهد فعالیت های هسته ای این کشور با رویکرد صلح جویانه انجام شده است.

ایران در ماه آوریل با شرکتهای پالایشگر اروپایی قراردادی را برای صدور ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام اروپا امضا کرد، البته به گفته بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، قرار است این توافق در چند ماه آینده عملیاتی شود.

 شرکت لوک اویل مالک ١٠٠ درصد پالایشگاه ایساب جزیره سیسیل ایتالیا به شمار می آید.

لوک اویل، بزرگترین شرکت نفتی روسیه، فعالیتهای گسترده ای در کشورهای مختلف جهان دارد و سال ٢٠١٤ بیش از ١٤٤ میلیارد دلار فروش نفت داشته است.

مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه در حاشیه نشست ١٦٩ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه (١٣ خردادماه) پس از پایان نشست عادی وزیران نفت این سازمان برای گفتگو با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران به دیدار وی در  در هتل محل اقامتش (هتل کوبورگ) رفت.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر