اخبار

خبر

نخستین محموله میعانات گازی فاز ١٩ بارگیری شد

به گزارش خبرنگار شانا، نخستین محموله میعانات گاز تولید فاز ١٩ به ظرفیت ٣٠٠ هزار بشکه امروز به مقصد کره جنوبی بارگیری شد؛ این محموله قرار است با نفتکشهای ایرانی به مقصد کره جنوبی حمل شود.

به گزارش شانا، فاز ١٩ پارس جنوبی پیشتاز اجرای طرحهای جدید توسعه میدانهای گازی پارس جنوبی است که اردیبهشت ماه امسال شیرین سازی و تزریق گاز شیرین از این فاز به شبکه سراسری انجام شد. 

این پروژه در ناحیه غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار میان پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و دیگر ناخالصیها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف بدل می‌‌شود.

طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ از سوی شرکت نفت و گاز پارس، در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت تاسیسات دریایی (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر