اخبار

خبر

ایران با 3کشور بزرگ اروپایی قرارداد نفتی امضا کرد

 ایران پس از رفع تحریم ها، مذاکره با مشتریان سنتی برای فروش و صادرات نفت را آغاز کرد و در مدت زمان کوتاهی توانست، بخشی از بازارهای خود در اروپا و آسیا را احیا کند.

سرعت بازگشت ایران به بازارهای جهانی به حدی بود که کارشناسان نسبت به آن اظهار تعجب کرده اند و آن را دور از انتظار می دانستند.

بازار اروپا از نفت ایران به خوبی استقبال کرد و محموله های متعددی از نفت ایران را به صورت تک محموله و یا قرارداد بلند خریداری کرد و بر این اساس گزارش ها نشان می دهد روزانه 600 تا 700 هزار بشکه نفت به اروپا صادر می شود که بخش عمده آن، اجرایی شده است.

به گزارش وزارت نفت، سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره آخرین وضعیت صادرات نفت به اروپا، گفت: شرکت شل به تازگی یک محموله نفت را از ایران به صورت اسپات (تک محموله) دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: مذاکره با این شرکت (شل) و دیگر شرکتهای بزرگ ادامه دارد وامیدواریم بزودی و طی روزهای آینده به نتیجه برسیم.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره اینکه چه میزان از قراردادهای ٦٠٠ تا ٧٠٠ هزار بشکه در روز ایران با شرکتهای اروپایی تاکنون اجرا شده است، افزود: ٨٠ درصد این رقم عملیاتی شده است.

قمصری پیرامون امضای قرارداد با شرکت های ساراس و ایپلم (ایتالیا)، رپسول (اسپانیا) و هلنیک (یونان) اظهار داشت: تمامی شرکت هایی که قرارداد امضا کرده اند، نفت خام خود را حمل کرده اند، ضمن این که بخشی از قرارداد با این شرکت هابه صورت بلندمدت است و حمل محموله های نفتی از سوی آنها ادامه دارد.

 ایران در دوران تحریم ها روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر کرد که در اردیبهشت ماه توانست آن را به 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر