اخبار

خبر

٥٩٠ نفتکش در خارک خدمات دریافت کردند

به گزارش شانا به نقل ازشرکت ملی نفتکش ایران، علی شاه‎مرادی مهمترین برنامه آینده منطقه عملیاتی شرکت ملی نفتکش ایران را در خارک بهسازی و ارتقای امکانات آن دانست و در مورد عملکرد این دفتر گفت: از ابتدای آوریل سال گذشته میلادی تا پایان مارس امسال به حدود ٥٨٦ فروند کشتی حمل نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گازبر از طریق دفتر منطقه خارک خدمات ارائه شده است.

وی در مورد وضع اسکله‎های خارک نیز تصریح کرد: اسکله‌های خارک از سال ١٣٣٩ به بهره‌برداری رسیده‌ و پس از آن نیز توسعه یافت به صورتی که هم اکنون اسکله‌تی (جهت تخلیه و بارگیری نفت‎خام و فرآورده‎ها) و آذرپاد (بارگیری نفت خام) و اسکله‌های پتروشیمی (بارگیری محصولات پتروشیمی و گاز مایع) در حال بهره‌برداری هستند.

رئیس منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش ایران سپس به افزایش صادرات نفت ایران و امکانات جزیره خارک در زمینه پهلودهی به کشتی‎های نفتکش اشاره و  اظهار کرد: با اجرای برجام و لغو تحریمهای ظالمانه، صادرات نفت ایران هم افزایش یافته است که با وجود این افزایش، اسکله‌های موجود این جزیره اکنون پاسخگوی نیازهاست و از این بابت نیز تاکنون مشکلی برای ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران ایجاد نشده است.

شاه‎مرادی با اشاره به این که تجهیزات تخلیه و بارگیری موجود در اسکله‌ها و پایانه‌های خارک، در حد کافی است درباره ایمنی این بخش نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مشکلی درباره وضع ایمنی اسکله و پایانه‌های خارک گزارش نشده است.

رئیس منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که درحال حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت ٣٥٠ هزار تن در اسکله‌ها پهلودهی و بارگیری می‌شوند، اضافه کرد: البته در حال حاضر هشت فروند کشتی به طور همزمان قادر به پهلوگیری در اسکله‌های بارگیری نفت خام در خارک هستند.

وی درباره زمان مطلوب و استاندارد برای تخلیه و بارگیری یک کشتی نفتکش‎ در پایانه‌های خارک نیز گفت: مدت زمان بارگیری یا تخلیه یک کشتی به عوامل متعددی بستگی دارد که بسته به نوع بار، شرایط آب و هوایی و مسائل فنی تاسیسات بارگیری و تخلیه متغیر است.

شاه‎مرادی درباره بازگشت ناوگان نفتکش ایران به بازار اروپا نیزگفت: طبیعی است که با برداشته شدن تحریمهای ظالمانه، شرکت ملی نفتکش ایران نیز به عرصه فعالیتهای ‌تجاری در همه قاره‌های جهان باز خواهد گشت که اروپا نیز شامل آن است.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر