اخبار

خبر

جهان هنوز از ال ان جی اشباع نشده است

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ماههای اخیر بانکهایی چون سیتی گروپ آمریکا از عرضه مازاد شدید ال ان جی در بازار جهانی صحبت می کنند، اما مدیر بخش گاز طبیعی شرکت شل، یکی از بزرگترین تولید کنندگان این سوخت در جهان، مخالف آن است.

مرتن وتسلر (Maarten Wetselaar)، مدیر انرژیهای نوین شرکت شل، روز جمعه (٢١ خرداد ماه) گفت: هنوز عرضه مازادی که مردم درباره آن صحبت می کنند صورت نگرفته است.

وی برای اثبات این امر افزود: به اروپا نگاه کنید؛ سال گذشته میلادی تقاضای گاز طبیعی در اروپا افزایش یافت و واردات ال ان جی کمی تغییر کرد.

وتسلر تصریح کرد: شما به واقع نمی توانید مشتری مانند اروپا پیدا کنید که بالاتر از اروپا به شما بهای گاز بدهد، اروپا جایی است که محموله های ال ان جی در آن جا پیاده می شود؛ ممکن است که در سالهاي آتی میزان عرضه ال ان جی بیشتر از تقاضای آن شود و ببینیم که برخی پایانه ها در اروپا تعطیل شوند، اما هنوز این امر اتفاق نیفتاده است.

اگر اروپا خرید محموله های ال ان جی را کاهش دهد آنوقت معلوم می شود که آنها خریداران واقعی ال ان جی هستند که محموله ها را از صادرکنندگانی چون استرالیا و آمریکا می قاپند؛ در حال حاضر به وجود آمدن بازارهای جدید و افزایش تقاضا از سوی کشورهایی چون هند، مصر و پاکستان کمک می کنند که بازار از خطر عرضه مازاد به دور باشد.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر