اخبار

خبر

شعبانی: تولید ایران از پارس جنوبی تا پایان امسال با قطر برابر می‌شود

وی این رکورد را نتیجه سیاستهای وزارت نفت برای توسعه هرچه سریع‌تر میدانهای مشترک دانست و گفت: پس از اجرای برجام و گشایش مراودات بین‌المللی باید برای افزایش تولید نفت و گاز هرچه سریع‌تر اقدام کنیم و با توجه به برنامه‌های صادرات گاز و توسعه صنایع متکی به آن، ناگزیر به افزایش تولید هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، گشایشهای ایجادشده در دوران پسابرجام را گسترده برشمرد و ادامه داد: در مناسبات مختلف از جمله بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شاهد افزایش تردد شرکتهای خارجی در ایران بودیم و مذاکراتی که این شرکتها با شرکتهای داخلی برای همکاری انجام دادند، نشان از رقابت آنها با یکدیگر برای راهیابی به فرصتهای سرمایه‌گذاری ایران است.

وی به انتظارها از شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد و گفت: توسعه هرچه سریع‌تر فازهای پارس جنوبی درخواست مدیریت شرکت ملی نفت ایران و همچنین مقام عالی وزارت نفت است و قطعا اگر این مقامات به تعهدات خود برای حمایت و تامین مالی پروژه‌ها پایبند باشند، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

شعبانپور با تاکید بر افزایش چشمگیر تولید گاز تا پایان امسال، خاطرنشان کرد: با عمل به تعهداتمان انتظار داریم تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تا پایان امسال با قطر برابر شود، اما لازمه آن حمایت همه‌جانبه و تامین اعتبارات مورد نیاز است.

وی به پرهیز از شعار در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی افزایش برداشت از میدانهای مشترک است و ما برای پرهیز از شعارزدگی باید برداشت از میدانهای مشترک را همپای کشورهای همسایه افزایش دهیم.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر