اخبار

خبر

صادرات نفت ایران در مسیر افزایشی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در دوره نهم، درباره اولویتهای مجلس دهم در بخش انرژی بویژه صنایع نفت و گاز گفت: میدانهای مشترک نفت و گاز از خانه های اقتصاد مقاومتی به شمار می روند؛ از این رو باید اولویت نخست دولت و مجلس بهره برداری از میدانهای مشترک باشد.

 

زارع تصریح کرد: مجلس آماده است در حوزه زمینه سازی قوانین، زمینه را برای اقدامهای دولت به منظور شتاب در بهره برداری از میدانهای مشترک فراهم کند.

این نماینده مجلس دهم گفت: به عنوان یک عضو اقتصادی مجلس از هرگونه طرح و لوایحی که ناظر بر شتاب در بهره برداری از میدانهای مشترک نفت و گاز باشد استقبال می کنم. 

خبرگزاری رویترز به تازگی از سنگاپور، گزارش داده است: تهران صادرات نفت خام خود را در پی لغو تحریمهای غرب علیه ایران در ماه ژانویه، به میزان بسیار بیشتری از حد انتظار تحلیلگران بازار نفت افزایش داده است و بیش از ٢٠ ابرنفتکش اروپایی و آسیایی با انتقال محموله های نفتی ایران به افزایش صادرات این کشور کمک می کنند.

 

به گفته تحلیلگران بانک «سیتی»، روند افزایشی صادرات نفت خام ایران بیش تر و سریع تر از حد انتظار بوده است.

صادرات نفت ایران در آوریل و مه میان ٢ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه تا ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه بوده که نسبت به سال پیش که ارتباط ایران با بازار اروپایی قطع و تنها به فروش نفت به مشتریان آسیایی محدود شد، یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است.

تازه ها و رویدادها

کانال تلگرام پیشرو واشر